Welcome to تراث
منوی کاربری  
ورود کاربران  




 


 برای ورود مشکل دارید؟
 ثبت نام کاربران جدید

موضوع: نقدهای آراء آقای دکتر محسن کدیور

آیتم‌های جدیدی که با این موضوع ارسال شده‌اند به قرار زیر هستند.

<   12345    

نقد امامت پژوهی [آقای] کدیور (بخش چهارم)
چهارمین بخش از نقدهای آقای بهزاد حمیدیه در پایگاه اینترنتی تراث قرار گرفته است. در این نقد، سخت‌گیری علمای رجالی در بحث غلو و مقدمات آن مورد مطالعه قرار گرفته است. حاصل این مطالعه نشان می‌دهد که علمای رجالی برای تایید یک نفر اعلا درجه‌ی اعتماد به وی را درنظر می‌گرفتند و در مقابل با کوچکترین خطایی یک شخص را از عدالت ساقط می‌کردند. ایشان مثال می‌زنند که: «مثلا شخصى به خاطر آن‌که حمارش را فریب داده و وانمود کرده که جو و علف در دامن دارد اخراج شد.» که مراد اخراج از شهر قم است بخاطر عدم عدالت وی.
برای مطالعه‌ی این مقاله می‌توانید به «نقد دیگر صاحب نظران» رجوع کرده یا بر روی اینجا کلیک کنید.
نوشته شده توسط: Admin در تاریخ چهارشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۸۷
 ارسال به دوستان نسخه چاپی


نقد امامت پژوهی [آقای] کدیور (بخش سوم)
قسمت سوم نقد 21 بخشی آقای بهزاد حمیدیه در پایگاه اینترنتی تراث قرار گرفته است. در این مقاله بحث غلو و علامه‌ی مامقانی ادامه پیدا می‌کند. در این بحث موضوع روایات متضاد در صفات ائمه علیهم‌السلام بررسی شده است. حاصل این مطالعه جدایی «غلو» از «صفات فرابشری» است با تبینی که حاصلش اعتقاد به صفات خاص ایشان بدون آلودگی به غلو است.
برای مطالعه‌ی این مقاله می‌توانید به «نقد دیگر صاحب نظران» رجوع کرده یا بر روی اینجا کلیک کنید.
نوشته شده توسط: Admin در تاریخ جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۸۷
 ارسال به دوستان نسخه چاپی


نقد امامت پژوهی [آقای] کدیور (بخش دوم)
قسمت دوم نقد 21 بخشی آقای بهزاد حمیدیه با عنوان «نقد امامت پژوهی [آقای] کدیور» در پایگاه اینترنتی تراث قرار گرفته است. در این مقاله بحث غلو و علامه‌ی مامقانی بصورت تطبیقی با عین عبارات علامه ارائه شده است.
برای مطالعه ی این مقاله می توانید به «نقد دیگر صاحب نظران» رجوع کرده یا بر روی اینجا کلیک کنید.
نوشته شده توسط: Admin در تاریخ پنجشنبه، ۰۷ آذر ۱۳۸۷
 ارسال به دوستان نسخه چاپی


نقد امامت پژوهی [آقای] کدیور (بخش اول)
قسمت اول نقد 21 بخشی آقای بهزاد حمدیه با عنوان «نقد امامت پژوهی [آقای] کدیور» در پایگاه اینترنتی تراث قرار گرفته است. برای مطالعه ی این مقاله می توانید به «نقد دیگر صاحب نظران» رجوع کرده یا بر روی اینجا کلیک کنید.
نوشته شده توسط: Admin در تاریخ چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۸۷
 ارسال به دوستان نسخه چاپی


<   12345    

جستجو  

کاربران حاضر  
فعلا:
3 مهمان و 0 کاربران ثبت نام شده حاضر.

شما می‌توانید از اینجا وارد سایت شده یا ثبت نام کنید.